بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل (بدون بوش) می باشد . فیلتر روغن، پمپ انژکتور ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند.یک تسمه به شکل V پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید . همچنین موتور دارای یک کارتل از ورق فولادی یا مواد سبک ریخته گری شده می باشد .
سر سیلندر از چدن ساخته شده و برای تمام سیلندرها مشترک می باشد . منیفولد مکش هوا و در پوش سرسیلندر تماما از مواد سبک ریخته گری شده ساخته و تعبیه شده است .
میل لنگ از جنس فولاد آلیاژی یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده است . میل لنگ این موتور در 5 نقطه توسط یاتاقان های سه لایه، با پشتی های فولادی (با یک یاتاقان پولیش شده در وسط) نگهداری می شود . همچنین میل لنگ توسط وزنه های مخصوص متعادل می گردد .
فلایویل یک قطعه ساخته شده به روش ریخته گری می باشد که به دلیل وجود دندانه های متعدد بر روی حاشیه بیرونی فلایویل و عملکرد مهم این دندانه ها در راه اندازی موتور، ماشین کاری این قطعه را نیازمند ظرافت و دقت بالائی نموده است .