با موتورهای دیزل ایدم تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان آشنا شوید

ما شما را راهنمایی می کنیم.

موتور OM 355 Euro 2
معرفی موتور OM 355 Euro 2
بلوک سیلندر

بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل (بدون بوش) می باشد . فیلتر روغن، پمپ انژکتور ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل V پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید . همچنین موتور دارای یک کارتل از جنس آلومینیوم ریخته گری شده می باشد .

سر سیلندر

سر سیلندر از چدن ساخته شده و برای هرکدام از سیلندرها جداگانه می باشد . منیفولد مکش هوا و در پوش سرسیلندر تماما از مواد سبک ریخته گری شده ساخته و تعبیه شده است .

میل لنگ

میل لنگ از جنس فولاد آلیاژی یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده است . میل لنگ این موتور در 7 نقطه توسط یاتاقان های سه لایه، با پشتی های فولادی (با یک یاتاقان پولیش شده در وسط) نگهداری می شود . همچنین میل لنگ توسط وزنه های مخصوص متعادل می گردد .

شاتون

شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است . شاتون توسط یک یاتاقان سه لایه ، با پشتی های فولادی نگهداری و جهت اتصال به پیستون دارای بوش های برنزی جداگانه می باشد .

میل سوپاپ
میل سوپاپ از قطعه یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده و توسط 5 یاتاقان نگهداری می شود . میل سوپاپ حرکت خود را به واسطه چرخ دنده درگیر با میل لنگ تامین می کند .
پیستون
پیستون ها از جنس آلومینیوم ریخته گری شده می باشد و از 3 رینگ کمپرس و کنترل روغن تشکیل شده و پیستون و شاتون در این موتور از قسمت بالا قابل خارج شدن است .
سوپاپ
سوپاپ ها توسط مجموعه ای مرکب از انگشتی ، میل تایپت و اسبک ها به کار انداخته می شوند . بوش ها راهنمای چدنی و سیت های مقاوم در برابر حرارت، دوره سرویس و نگهداری را طولانی می سازد .
سیستم پاشش
به منظور استفاده مناسب و صحیح از سوخت، از روش پاشش مستقیم استفاده می شود . سیستم پاشش شامل یک پمپ خطی ، پمپ سوخت ، فیلتر سوخت ، انژکتور چند سوراخه و یک تایمر اتوماتیک پاشش می باشد .
روغنکاری تحت فشار
عملیات روغنکاری به وسیله پمپ روغن از نوع دنده ای که تمامی روغن از طریق فیلتر عبور نموده و میل لنگ، میل بادامک، شاتون، یاتاقان و اسبک ها را تغذیه می کند . پمپ انژکتور ، گاورنر و پمپ باد از این طریق به سیستم روغنکاری موتور متصل می گردند . در این سیستم ، شیرهای اطمینان وظیفه کاهش فشار اضافی را به عهده دارند .
سیستم خنک کاری

با استفاده از یک پمپ گریز از مرکز ، بسته به کاربرد موتور، می توان رادیاتورهای هوا به آب و یا آب به آب را مورد استفاده قرار داد . دمای آب با استفاده از ترموستات قابل کنترل می باشد .

کاربرد
این موتور می تواند به عنوان یک منبع قدرت مورد اعتماد و با اطمینان در تجهیزات صنعتی وتجاری، ساختمانی، کشاورزی، کامیونت های تجاری و همچنین منبع مولد نیرو جهت انواع قایق های دریائی مورد استفاده قرار گیرد . طبق درخواست مشتری این موتور با مجهز شدن به تجهیزات مخصوص می تواند جهت اهداف مختلف به کار گرفته شود .
مشخصات فنی موتور OM 355 Euro 2
نمودارهای رفتار موتور OM 355 Euro2
Daimler Benz OM 355 Euro Engine Treatment
جدول ویژگی های موتور OM 355 Euro2
نوع سیلندر Inline/Vertical Cylinders type
تعداد سیلندر 6 Cylinders
قطر سیلندر (میلیمتر) 128 mm Cylinder Bore
کورس پیستون 150 mm Stroke
حجم موتور (لیتر) 11.58 Lit Total piston displacement
نسبت تراکم 16.82:1 Compression Ratio
حداکثر قدرت خروجی (کیلووات) 166 Kw @ 2200 rpm Max output (Kw)
حداکثر گشتاور(نیتوتن/متر) 820 N.m @ 1400 rpm Max torque (N-m)
وزن موتور خشک(کیلوگرم) 880 Kg Engine dry weight (kg)
کنترل موتور Mechanical Engine control
موقعیت نازل Vertical Nozzle position
سرعت متوسط پیستون 11.36 ms @ 2200 rpm Mean piston speed
فشار متوسط موثر 8.89 bar @ 1400 rpm Mean effective pressure
جهت چرخش(خلاف عقربه هاب ساعت) c.c.w Rotation
ظرفیت سیال خنک کننده 28 Lit Cooling water capacity
حداکثر ظرفیت روغن کارتر(اتوبوس/کامیون) 30/18 Lit Max lubrication oil capacity (Bus/Truck)
حداقل مصرف سوخت 203 gr/kw.h Min. fuel consumption
سوپاپ دود 2 Exhaust valves
سوپاپ هوا 2 Intake valves
استاندارد آلایندگی با گوگرد کمتر از 0.05 EURO II Emission standard
سیستم ترمز موتور No Engine break system
ابعاد موتور OM 355 Euro 2
Daimler Benz OM 355 Euro Dimenssion

آدرس

ایران ، استان آذربایجانشرقی، تبریز، جاده دیزل آباد، جاده صنعتی غرب، خیابان صنعت 4، شرکت تولید موتورهای دیزل ایران

0011 3445 041 (98+)

[email protected]

فکس 1885 3445 041 (98+)

شنبه - پنج شنبه: 7:00 - 18:00

Please publish modules in offcanvas position.